Realitatea Virtuala (VR) si Realitatea Augmentata (AR) sunt tot mai mult folosite astazi de marii jucatori din Retail pentru valoarea adaugata experientei de brand
Unul dintre cele mai puternice efecte ale tehnologiei si internetului este evolutia si cresterea constanta a asteptarilor noastre de la brand-urile pe care le apreciem. Ca urmare, am fost martori, in ultimele decenii, ai unei transformari profunde a relatiei dintre brand si consumator.
Astazi procesul de cumparaturi nu mai incepe si nu se mai incheie in magazin; dimpotriva, multitudinea de optiuni a scazut loialitatea consumatorilor si a provocat companii si marketeri din toata lumea sa gaseasca noi moduri de a-i mentine fideli.
Cel mai puternic diferentiator in business devine tehnologia si modul in care aceasta este integrata in experienta consumatorului cu brand-ul.
Unul dintre domeniile de pionierat in testarea celor mai noi tehnologii pentru a construi relatia brand-consumator este Retail-ul. In atentia specialistilor sunt Realitatea Virtuala si Realitatea Augmentata, adoptate deja de lantul de magazine de bricolaj Lowe’s din SUA.
1. Realitate Augmentata. Lowe’s a creat o aplicatie care permite clientilor sa-si amenajeze casa pe loc, in timp ce se afla in ea (mai exact, intr-o simulare creata cu ajutorul AR)
2. Realitate Virtuala. Dincolo de experienta in-store, Lowe’s construieste relatii. Astfel, pentru a veni in sprijinul consumatorilor… mai putin indemanatici, compania a creat o aplicatie de educatie care ofera cursuri DIY pentru casa. Practic, cu ajutorul tehnologiei VR, Lowe’s simuleaza exact decorul si actiunile care-i vor ajuta pe oamenii care doresc sa invete sa-si amenajeze singuri caminul.