Noile modele de case de marcat sunt deja obligatorii pentru toti operatorii economici, iar jurnalul electronic (suma rapoartelor fiscale zilnice) este necesar pentru raportarea lunara a activitatii firmei la ANAF, prin declaratia F4200.
Ce se intampla cand se fac incasari prin casa de marcat la un targ?
Este simplu: se scoate la sfarsitul zilei raportul Z, documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, ulterior acesta fiind depus impreuna cu numerarul la sediul firmei, la casierie.
Raportul Z contine informatii detaliate ce se vor inregistra in memoria fiscala ca date de sinteza pe termen lung, odata cu emiterea raportului zilnic.
Realizarea raportului fiscal de inchidere zilnica este obligatorie, pe baza lui inregistrandu-se in evidenta contabila a firmei veniturile din activitatea de comert cu amanuntul si prestari de servicii. De asemenea, raportul Z ajuta statul la determinarea impozitelor, iar ANAF il poate folosi pentru a verifica veniturile companiei.
Important: Societatea are obligatia de a emite, pastra si arhiva rapoartele rapoartele Z pe o perioada de 5 ani.
De retinut faptul ca inregistrarile contabile difera in functie de incasarea sumelor prin casele de marcat cu numerar sau cu cardul.