Retail-ul evolueaza in ritm tot mai accelerat datorita tehnologiei, iar cele mai apreciate inovatii, care vin acum dinspre robotica si inteligenta artificiala, sunt testate in prezent de marii retaileri globali: Walmart, de exemplu, a implementat o noua tehnologie de scanare la raft in cateva dintre magazinele sale. Practic, cel mai nou angajat al marelui retailer american este un robot care poate realiza singur inventarul unui magazin!
Astfel, cu ajutorul informatiei si tehnologiei vision, acesta automatizeaza o parte dintre operatiunile de gestiune a magazinului - in special pe cele repetitive, previzibile si manuale, precum scanarea produselor la raft pentru inventarierea acestora sau verificarea etichetelor de pret.
Beneficiul? Ei bine, prin automatizarea anumitor procese, este simplificata munca operatorilor din magazin, care se pot concentra pe crearea unui portofoliu de servicii cu valoare adaugata pentru clienti. Asadar, tehnologia poate fi un motor de crestere in business, dar si un diferentiator puternic la nivel de brand.
Aplicatiile de mobil, realitatea augmentata, acum si robotica si inteligenta artificiala - toate acestea nu sunt doar primii pasi din procesul de tehnologizare a retail-ului, ci o adevarata revolutie globala a acestuia!