Suntem aici pentru tine
(021)327.87.27

Nici un produs

Livrare gratuita! Livrare
0,00 Lei Total

Plateste

Produs adaugat cu succes in cos
Cantitate- +
Total
0 articole in cosul dvs. Aveti un articol in cos.
Total produse: (cu TVA)
Total livrare (fara TVA) Livrare gratuita!
Total (cu TVA)
Continuati cumparaturile Finalizati comanda

De la 1 noiembrie 2017, toti operatorii economici vor utiliza doar case de marcat cu jurnal electronic

Data publicare articol: 18-07-2016

Potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern al Ministerului Finantelor Publice, pana la 1 noiembrie 2017 toti operatorii economici care isi desfasoara activitatea in Romania vor fi nevoiti sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale de generatie noua, care vor permite conectarea la sistemul informatic ANAF.

Masurile vin in sprijinul debirocratizarii, urmaresc reducerea evaziunii fiscale, precum si cresterea nivelului de fiscalizare si o imbunatatire a executiei veniturilor bugetare, se arata intr-un comunicat de presa emis de institutie.

Astfel, echipamentele de generatie veche cu role jurnal pe suport de hartie vor fi inlocuite cu aparate echipate cu jurnal electronic, singurele care vor fi autorizate de Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic de la data de 1 octombrie 2016.

Scopul acestor modificari este transmiterea online a datelor fiscale catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ce va fi implementat in 2018.

Conform noilor reglementari, de la 1 ianuarie 2017 va fi interzisa comercializarea caselor de marcat cu rola jurnal, operatorii economici fiind obligati sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale de generatie noua etapizat, pana la data de 1 noiembrie 2017.

  • Contribuabilii mari vor utiliza noile echipamente incepând cu data de 1 aprilie 2017
  • Contribuabilii mijlocii vor utiliza noile echipamente începând cu data de 1 iulie 2017
  • Contribuabilii mici vor utiliza noile echipamente începând cu data de 1 noiembrie 2017

Prevederile Hotararii de Guvern includ si infiintarea unui Registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in Bucuresti, in care vor fi inregistrate, de catre firmele autorizate, toate casele de marcat comercializate. Acestea se vor conecta online la acest Registru pentru a transmite catre ANAF informatii privitoare la statusul echipamentului, ca si date fiscale.

Noile modele nu sunt inca disponibile pe piata, producatorii urmand sa lanseze echipamentele conforme cu noile reglementari dupa adoptarea acestora.

Articole recomandate

Ai o întrebare?