Situatiile in care este necesara extragerea memoriei fiscale din aparat, si eventual inlocuirea acesteia, sunt urmatoarele:
- La inchiderea punctului de lucru;
- La schimbarea utilizatorului (trecerea aparatului pe o alta firma);
- La umplerea sau defectarea memoriei fiscale;
- La inchiderea societatii;
- La decizia de a renunta la utilizarea casei din diverse motive ( pot coincide cu cele de mai sus );
Extragerea memoriei fiscale se face doar de catre un tehnician autorizat, si presupune desigilarea aparatului fiscal. Operatiunea se face la punctul de lucru al comerciantului ( daca comerciantul detine contract cu deplasari ) sau la sediul unitatii de service.
Pentru extragerea memoriei fiscale atat la sediul Sedona, cat si in locatia clientului sunt necesare urmatoarele documente:
- Formularul F4105 completat de catre contabilul societatii si depus pe E-guvernare pe motivul:
* E5 ( Instrainare AMEF ) cand casa va fi mutata pe alta societate;
* E6 ( Alte situatii ) cand se defiscalizeaza casa din diverse motive si ramane in evidenta actualei societati;
- Recipisa de validare primit in urma depunerii formularului F4105 , care se va regasi pe https://www.anaf.ro/StareD112/
- Casa de marcat;
-Cartea de interventie a casei + NUI-ul casei;
Utilizatorii aparatelor fiscale au obligatia, conform OUG 91 / 30.12.2014, de a pastra memoria fiscala dupa extragerea acesteia, timp de 10 ani, in conditii adecvate ce previn stergerea datelor.
Impreuna cu memoria fiscala se va arhiva cardul SD (jurnalul electronic / istoricul bonurilor), precum si un jurnal tiparit de casa de marcat, ce contine un totalizator al incasarilor.
Pretul pentru serviciul de defiscalizare este de 150 RON TVA inclus.
*La acest cost se mai pot adauga costuri suplimentare in functie de procedurile pe care le mai facem in plus.