Ghid pentru productivitatea muncii: solutii de business care iti transforma echipa intr-o forta de munca productiva

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Productivitatea muncii este unul dintre conceptele-cheie in vederea atingerii succesului intr-o afacere. Prin urmare, in cautarea si implementarea de solutii business pentru optimizarea timpului angajatilor din magazinul tau, ti-am pregatit un ghid cu informatii esentiale.

Ce este productivitatea muncii

Productivitatea muncii se refera la eficienta cu care un produs este creat sau un serviciu este prestat in raport direct cu timpul sau orele necesare de lucru. Totodata, o munca productiva mai inseamna pastrarea calitatii produselor sau a serviciilor, dar cu un timp mai scurt de realizare sau cu mai putine resurse.

Intr-un magazin sunt mai multi indicatori de productivitate foarte importanti, precum:

  1. Numarul de vanzari, respectiv totalul vanzarilor realizate de un angajat intr-o perioada specifica de timp.
  2. Timpul necesar pentru a incheia o tranzactie, respectiv durata medie de timp de care un angajat are nevoie pentru a incheia o tranzactie.
  3. Modul de gestiune a inventarului, respectiv eficienta cu care angajatul gestioneaza marfurile din depozit, de la aprovizionare la aranjarea produselor pe raft sau in vitrina.
  4. Feedbackul primit de la clienti, respectiv gradul de satisfactie al clientilor dupa interactiunea cu un angajat. Poate fi masurat in sondaje, recenzii etc.

Formula productivitatea muncii: raportul dintre productie si numarul de ore lucrate. Este un calcul de productivitate a muncii la modul general. De exemplu, pentru sectorul de servicii se ia in considerare volumul de servicii furnizate (clienti cu tranzactii finalizate) in raport cu resursa umana (orele de munca lucrate).

Pentru ca angajatii tai sa munceasca intr-un mod productiv, tine cont de factorii care pot influenta buna desfasurare a activitatilor si proceselor dintr-un magazin, precum si de implementarea unor solutii de business potrivite acestui tip de afacere.

Factorii care influenteaza productivitatea muncii

Factorii care influenteaza productivitatea muncii sunt:

  • Tehnologia utilizata. Echipamentele si programele software moderne ajuta la cresterea eficientei si usurinta realizarii proceselor necesare. In acest sens, asigura-te ca faci investitiile necesare in echipamente si dispozitive specifice pe care le vei afla imediat mai jos.
  • Calificarea fortei de munca. Nivelul de educare si formare profesionala se mentine prin cursuri, traininguri sau workshopuri periodice. Astfel, angajatii tai vor fi pregatiti din punct de vedere profesional si chiar personal.
  • Organizarea muncii. Organizarea turelor de lucru, distribuirea responsabilitatilor si desfasurarea tuturor proceselor necesare sunt aspecte-cheie in organizarea si optimizarea muncii.
  • Motivatia si satisfactia angajatilor. Asigura-te ca echipa ta beneficiaza de conditii bune de munca, se bucura de beneficiile oferite si isi desfasoara activitatile zilnice cu placere. Discuta cu ei despre nevoi, probleme si provocarile cu care se confrunta.

Solutii de business pentru o echipa de munca productiva

O forta de munca productiva are nevoie de solutii de business practice si eficiente. Prin urmare, am selectat cateva echipamente si dispozitive care sustin productivitatea muncii.

Casti profesionale

Castile profesionale sunt special concepute pentru mediile de lucru aglomerate sau care necesita o permanenta comunicare intre angajati. De exemplu, pentru un magazin de dimensiuni medii si mari, devin absolut esentiale.

Ele asigura confort pe durata intregii zile de munca, precum si o calitate foarte buna a convorbirilor cu membrii echipei de munca. In plus, castile profesionale ajuta la eficienta in productivitatea muncii, datorita functiilor integrate, precum reducerea zgomotelor de fond si gestionarea apelurilor cu posibilitatea de a comuta pe modul de asteptare (mute sau hold).

👉 Descopera oferta noastra de casti profesionale. Avem mai multe modele compatibile cu nevoile de comunicare ale afacerii tale.

Dispozitive walkie talkie

Desi nu reprezinta cele mai noi tehnologii de emisie-receptie, dispozitivele walkie talkie care functioneaza prin intermediul undelor radio continua sa fie eficiente in ceea ce priveste comunicarea angajatilor in domeniul de retail si nu numai. Ele sunt foarte simplu de utilizat, avand o raza de acoperire locala eficienta si practica.

Sunt o solutie potrivita in spatiile cu semnal GSM slab sau inexistent. Practic, nu ai nevoie de abonamente telefonice si nu vei avea costuri legate de convorbiri. Sunt ideale pentru un depozit de marfa, respectiv in etapele de gestionare a stocurilor, produselor nou-venite etc.

👉 Pentru o comunicare rapida si eficienta, achizitioneaza dispozitive walkie talkie pentru angajatii tai!

Sisteme pentru numarare clienti

In vederea monitorizarii si analizei fluxului de clienti dintr-un spatiu, aceste sisteme sunt foarte eficiente. Mai mult decat atat, ele ajuta si la optimizarea numarului de angajati necesar volumului de clienti care intra in magazin. Monitorizarea se face in timp real si poate fi, in functie de tehnologia aleasa, cu sau fara conexiune la internet.

👉 Alege sa instalezi sisteme pentru numarare clienti. Contacteaza-ne cu incredere pentru a te ajuta!

Echipamente de tip kiosk

Kiosk-urile sunt echipamente electronice cu functionalitati complexe, care se pot folosi in diverse situatii. De exemplu, in colectare feedback clienti, receptie clienti sau emitere bonuri de ordine pentru managementul cozilor. Ele inlocuiesc nevoia de asistenta umana, asadar, sunt utile in ceea ce priveste productivitatea muncii intr-o afacere tip magazin.

👉 Imbunatateste-ti productivitatea muncii cu echipamente kiosk! Iti oferim consultanta necesara pentru a beneficia de toate functiile necesare afacerii tale.

Productivitatea muncii reprezinta o preocupare esentiala pentru bunul mers al afacerii tale. Asa cum tocmai ai aflat, exista cateva solutii de business disponibile pentru cresterea productivitatii muncii. Cu ajutorul lor poti simplifica si automatiza activitatile si procesele de lucru in magazinul tau.

Surse foto: Shutterstock, Sedona

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.