Robotii se instaleaza rapid si sigur in business. Urmatoarea oprire: Retail-ul alimentar
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
Ne-am obisnuit demult sa comandam online produsele si serviciile de care avem nevoie. E mai simplu, consuma mult mai putin timp fata de sesiunile de shopping clasic si e foarte confortabil.
Cu toate acestea, continuam sa ne cumparam mancarea din magazin. Dovada cea mai buna: in Romania sunt numeroase hyper- si supermarket-uri al caror numar, aflam din presa, nu face decat sa creasca in timp. De ce?
De partea consumatorului este nevoia fireasca de a alege singur mancarea pe care urmeaza sa o cumpere. Ganditi-va la struguri – putini dintre noi rezista, probabil, obiceiului traditional de a gusta, macar o data, inainte de a lua o decizie.
De partea retailerilor, inca este greu de creat si intretinut o infrastructura care sa permita livrarea rapida de mancare – aceasta trebuie sa fie proaspata – si, pe deasupra, profitabila!
Solutia, se pare, ar putea fi automatizarea acestui proces cu ajutorul robotilor, care au capacitatea de a gestiona volume mare de comenzi in mod sustinut. Iata un detaliu care nu a scapat companiei Ocado, profitabila datorita automatizarii procesului de vanzare dupa ani de pierderi.
Beneficii:
– Realizarea unui volum mai mare de vanzari
– Reducerea cantitatii de marfa aruncata si deci a pierderilor
– Estimarea volumului de cereri viitoare
Daca adaugam la acest demers potentialul de automatizare a altor segmente din procesul de vanzare (ganditi-va la masini care se conduc singure sau la drone pentru livrare), intelegem de ce posibilitatea este atat de atragatoare pentru retaileri. Momentan, doar un plan de viitor; care ar putea fi insa mult mai aproape de noi decat ne inchipuim.