#RestaurantStats: Cresterea spectaculoasa a pietei de food ordering din Romania va continua si in 2021
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
Livrarile la domiciliu vor depasi pragul de 1 miliard de euro in acest an dupa o crestere spectaculoasa fata de perioada dinainte de pandemie, potrivit jucatorilor din domeniu. Astazi, milioane de romani fac cumparaturi online cu livrare acasa, iar alte milioane de oameni ii vor urma in viitorul apropiat.
Sectorul de food ordering nu face exceptie: poate in special aici, tendinta de migrare online, vizibila chiar si in anii anteriori, a luat o viteza formidabila odata cu pandemia de coronavirus. Restrictiile chiar si acum in vigoare vor continua sa propulseze restaurantele care se orienteaza catre livrarile la domiciliu, iar intr-un scenariu post-pandemie, obiceiurile de consum ale clientilor se vor fi modificat si cimentat suficient cat sa mentina piata. Ca dovada, apar chiar si in prezent tot mai multe platforme de food delivery, care raporteaza rezultate de crestere uimitoare, la nivelul intregii tari.
Fara rezerva, putem spune ca industria restaurantelor s-a reinventat ca sa supravietuiasca. Iar digitalizarea nu va fi abandonata odata cu reintoarcerea la normal, ci va deveni un must have pentru orice business din domeniu:
1. Numarul oamenilor care comanda mancare acasa s-a dublat in 2020 fata de anul precedent. Iar piata de food delivery nu da semne ca s-ar opri!
2. Circa jumatate de miliard de euro au cheltuit romanii pentru mancare la domiciliu in 2020.
3. Valoarea medie a comenzilor creste de la an la an, media fiind de circa 60 de lei pe comanda.
4. In orasele mari se cheltuie cei mai multi bani pentru comenzile de mancare la domiciliu, dar incep sa recupereze si orasele mici si mijlocii.
5. Cele mai multe comenzi se fac la final de saptamana.
6. In 2019, 65% dintre clientii care au comandat online mancare la domiciliu aveau intre 25 si 35 de ani. In 2020, si persoanele mai in varsta au „atacat” segmentul livrarilor online de mancare.
7. Piata de food service din Romania va ajunge la 20 de miliarde de lei in 2021 (dublu fata de 2020) iar principalii vectori de crestere vor fi dezvoltarea serviciilor de delivery si take-away.
8. Restaurantele care s-au reinventat in 2020 si au trecut la take-away si delivery vor avea profituri cu pana la 40% mai mari decat inainte de pandemie.
9. Segmentul de food delivery a fost in 2020 circa jumatate din piata totala de food service.
10. Potrivit estimarilor, segmentul de livrari va ajunge in acest an la 30% din valoarea pietei de food service (de 3 ori mai mare decat inainte de pandemie, de doar 10%).
Iata doar 10 motive pentru care acum este momentul potrivit sa deschideti propriul magazin online pentru food delivery.
Partea cea mai buna? La Sedona, il puteti avea ca solutie „la cheie”.