Cum sa folosesti formularul de feedback de la clienti pentru a-ti creste vanzarile
Data publicare articol:
Opinia clientilor referitoare la produsul sau serviciul achizitionat, dar si la experienta de cumparare in ansamblu este extrem de valoaroasa pentru dezvoltarea unui business. Un formular de feedback care sa adune si sa evalueze aceste opinii ale clientilor poate constitui un mijloc direct de stimulare a vanzarilor.
Afla in continuare care este legatura dintre aplicarea unui formular de feedback si cresterea vanzarilor, cum poti sa colectezi feedback relevant si actionabil de la clienti, cum sa analizezi si sa interpretezi datele colectate si cum sa implementezi schimbarile pe baza rezultatelor obtinute.
Care este legatura dintre formularul de feedback de la clienti si cresterea vanzarilor
Feedbackul clientilor este cea mai sigura modalitate de a afla parerea lor referitoare la produsul sau serviciul cumparat. In plus, cu ajutorul unui formular de feedback, pot fi identificate nevoile si preferintele clientilor, pe baza carora produsele pot fi ajustate si imbunatatite conform necesitatilor de moment ale cumparatorilor.
Experienta de cumparare joaca un rol extrem de important in ceea ce priveste loialitatea clientului fata de un anumit brand. Clientii care se simt ascultati si vazuti sunt mai dispusi sa se intoarca pentru o noua achizitie sau sa recomande afacerea si altor persoane. Astfel, solicitarea si implementarea feedbackului, precum si oricare alt efort care ar putea sa ofere clientului o experienta mai buna va contribui la cresterea gradului de loializare.
De ce este util sa iei in considerare feedbackul clientilor?
- Identifici problemele sau punctele slabe pe care afacerea le are si motivele pentru care vanzarile nu cresc;
- Intelegi mai bine nevoile clientilor si optimizezi produsele sau serviciile in acord cu aceste nevoi;
- Contribui la cresterea satisfactiei clientilor si la loializarea acestora;
- Optimizezi strategiile de marketing pe baza preferintelor exprimate.
Un client multumit, ascultat si respectat nu doar ca va cumpara din nou produsul sau serviciul respectiv, ci va fi dispus si sa-l recomande mai departe. Feedbackul oferit de cumparatori este una dintre cele mai importante unelte pentru dezvoltarea unui business, pentru ajustarea strategiei de promovare si de vanzare.
👉 Daca urmeaza sa-ti deschizi propria afacere si vrei sa te documentezi riguros despre implicatiile unui business, afla totul despre mijloacele fixe: ce sunt, cum le identifici si cum le amortizezi!
Cum sa colectezi feedback relevant si actionabil
Nu orice feedback masoara in mod real satisfactia clientilor si este de ajutor in cresterea vanzarilor. Pentru a-si dovedi utilitatea, un formular de feedback trebuie sa colecteze informatii relevante, care sa poata fi transformate in actiuni concrete.
Iata care sunt aspectele de care trebuie sa tii cont in alcatuirea formularului de feedback pentru clienti.
Intrebari clare si specifice
Desi utile, intrebarile prea generale nu vor livra rezultatul dorit. Astfel, pentru a aduna o serie de informatii relevante care sa ajute antreprenorul sa-si dezvolte afacerea, chestionarul de satisfactie pentru clienti ar trebui sa cuprinda intrebari punctuale referitoare la calitatea produsului sau a serviciului, procesul de livrare, interactiunea cu angajatii sau suportul dedicat clientilor.
Raspunsuri inchise si raspunsuri deschise
In general, clientii prefera sa ofere raspunsuri inchise datorita rapiditatii si simplitatii procesului. Desi intrebarile cu DA/NU si scala de la 1 la 5 sunt mult mai usor de analizat, intrebarile deschise pot oferi informatii detaliate, surprinzand cu o mai mare exactitate problemele unui business. Prin urmare, un chestionar care combina cele doua tipuri de intrebari este recomandat, in special atunci cand afacerea necesita o evaluare aprofundata.
Segmentarea clientilor
Pentru a asigura o evaluare cat mai clara si mai utila a afacerii, este important ca feedbackul sa provina de la diferite segmente de clienti – cei care cumpara cu regularitate, clienti noi, dar si clienti care au renuntat la a mai cumpara produsele sau serviciile firmei.
Intrebari referitoare la intentia de cumparare
Pentru a evalua potentialul de crestere a vanzarilor, clientii pot fi intrebati despre probabilitatea de a cumpara din nou un anumit produs sau serviciu si de a-l recomanda altui potential client.
Cum sa analizezi si sa interpretezi datele colectate cu ajutorul formularului de feedback
Odata colectat, feedbackul provenit de la clienti ar trebui sa serveasca drept baza unei analize amanuntite referitoare la stadiul actual al afacerii si felul in care aceasta este perceputa in piata.
In prima instanta, pentru a determina o tendinta generala, feedbackul poate fi catalogat drept pozitiv, negativ sau neutru. Aceasta impartire va fi utila pentru a afla procentul de clienti multumiti, nemultumiti sau indiferenti fata de produsul sau serviciul oferit.
Ulterior, feedbackul poate fi analizat in amanunt, in functie de domeniile de interes, pentru a identifica zonele problematice. In aceasta etapa, intrebarile pot fi impartite dupa aspectele vizate: calitatea produsului sau a serviciului, experienta de cumparare, procesul de livrare, interactiunea cu angajatii companiei.
👉 Un software de analiza a datelor poate fi extrem de util in aceasta etapa, servind la procesarea si analiza rapida a datelor obtinute. Incepe sa colectezi feedback valoros de la clientii tai cu aplicatia pentru sondaj clienti Sedona Feedback, ce iti ofera posibilitatea de a afla parerea clientilor tai, dar si de a vizualiza raspunsurile usor si rapid, sub forma unor rapoarte grafice.
Nu in ultimul rand, problemele trebuie clasificate in functie de frecventa cu care apar in formularul de feedback. Spre exemplu, daca o mare parte a clientilor mentioneaza calitatea slaba a unui produs, este cert ca respectivul produs necesita evaluare si imbunatatire.
Cum sa implementezi schimbari bazate pe feedbackul clientilor
Ultimul, dar si cel mai important pas in utilizarea unui formular de feedback este implementarea schimbarilor bazate pe opinia clientilor. In baza schimbarilor pe care situatia le impune, afacerea va putea progresa, iar vanzarile vor creste. Prin urmare, in functie de rezultatul feedbackului, schimbarile implementate se pot concentra pe:
- Imbunatatirea produselor sau a serviciilor – in cazul in care nemultumirea clientilor este aceasta. Un produs mai bun duce la fidelizarea clientilor, la marirea plajei de clienti si, implicit, la cresterea vanzarilor;
- Imbunatatirea experientei de cumparare – in aceasta situatie, este importantă identificarea zonelor problematice din fluxul de cumparare, fie ca este vorba despre navigarea pe site, relatia cu clientii, comanda sau livrarea. Odata identificata, problema trebuie adresata si remediata cat mai curand posibil;
- Promovarea schimbarilor aplicate – este relevant ca in momentul in care anumite schimbari sunt efectuate ca urmare a sugestiei clientilor, informatia sa ajunga la cumparatori. In acest fel, clientii vor intelege ca opinia lor este importanta si a fost luata in considerare;
- Evaluarea periodica – dupa implementarea feedbackului, este important ca situatia sa fie monitorizata pentru a evalua impactul schimbarii asupra satisfactiei clientilor si asupra vanzarilor.
👉 Daca ai o afacere in domeniul HoReCa si in urma aplicarii unui chestionar pentru restaurant ai decis sa-ti imbunatatesti activitatea, afla cum sa alegi softul de gestiune potrivit pentru HoReCa!
Aplicatia pentru sondaj clienti Sedona Feedback
O aplicatie pentru sondajul clientilor ofera nu doar usurinta in utilizare si o interfata intuitiva, ci si o analiza rapida a datelor. Aplicatia Sedona Feedback este utilizabila in multiple domenii de activitate si ofera interfata si design personalizate pentru un grad mare de atractivitate.
Pentru a culege opinii cat mai diverse prin aplicarea unui formular de feedback in fiecare punct de lucru, aplicatia permite adaugarea mai multor tablete aceluiasi cont. Cu ajutorul acestei aplicatii, vei putea adresa clientilor pana la 10 intrebari, cu maximum 200 de caractere fiecare, si maximum 5 variante de raspuns pentru fiecare intrebare, sub forma de text, icon sau formular pentru colectarea numelui, adresei de e-mail si numarului de telefon.
In plus, aplicatia permite vizualizarea raspunsurilor cu ajutorul filtrelor, in functie de tableta, intrebare sau data introducerii. Datele pot fi exportate in format Excel, iar compania beneficiaza de rapoarte grafice ca urmare a raspunsurilor inregistrate.
Pentru ca gradul de multumire a clientului influenteaza achizitiile viitoare, aplicarea periodica a unui formular de feedback reprezinta un instrument strategic in cresterea vanzarilor. Clientii apreciaza cand se simt ascultati, iar valorizarea opiniei acestora, prin colectarea, analiza si implementarea sugestiilor lor va creste gradul de loialitate in raport cu firma, imbunatatind, deopotriva, imaginea brandului in piata.
Sursa foto: Shutterstock, Shutterstock