Cum sa-ti pastrezi clientii, desi preturile au crescut
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
Economia globala trece printr-o perioada nefasta, iar efectele sunt resimtite puternic de catre populatie. Aceasta problema n-a ocolit nici tara noastra, iar Banca Nationala a Romaniei estimeaza ca inflatia va trece de 11% in perioada aprilie-iunie.
Desi magazinele au fost nevoite sa creasca preturile produselor in urma cresterii costurilor de achizitie a marfii si de operare, acestea trebuie sa gaseasca o solutie pentru a-si tine clientii aproape.
Indiferent de dimensiunea magazinului tau, iti prezentam cateva sugestii pentru a gestiona aceasta situatie cat mai bine:
Analizeaza costurile. Este crucial sa stii cat te costa sa cumperi sau sa produci bunurile pe care le comercializezi. In functie de asta, poti lua deciziile necesare in cresterea sau mentinerea pretului unui produs.
Ofera alternative. Pune la dispozitie atat variante scumpe, cat si optiuni accesibile din aceeasi gama de produse pentru a lasa clientii sa decida ce produs vor sa achizitioneze. Astfel, acestia nu vor considera ca ii fortezi sa cumpere doar la un anumit pret.
Fii transparent si onest cu clientii. Anunta-i de orice majorare a preturilor si explica-le motivul pentru aceasta decizie prin intermediul afiselor, mailului sau al retelelor de socializare, astfel incat sa nu fie luati prin surprindere. Asigura clientul ca ii esti alaturi si ca magazinul tau va continua sa-i ofere calitatea cu care s-a obisnuit.
Cere feedback. De ce? Sigur stii deja: clientul este cheia succesului in afacerea ta, iar dandu-i ocazia sa-si spuna parerea il va face constient de importanta pe care i-o acorzi. In functie de feedback-ul primit, ai oportunitatea sa-ti imbunatatesti serviciile pentru a avea clienti multumiti. Verifica portofoliul Sedona pentru a descoperi sistemul de feedback pentru clienti pe care noi il propunem!
Creeaza un program de loialitate. Ofera-le clientilor un motiv sa se intoarca in magazinul tau, desi preturile sufera majorari. Programul de loialitate ii va rasplati cu discounturi pentru anumite produse, in functie de cat de des iti viziteaza magazinul.
In ciuda majorarii preturilor, pastreaza increderea clientilor tai pentru a te asigura ca acestia isi doresc in continuare sa cumpere de la tine.