Cum sa cresti eficienta restaurantului cu un sistem de apelare a ospatarilor

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

In industria competitiva a restaurantelor, eficienta este cheia succesului. Timpii lungi de asteptare si frustrarea clientilor pot afecta in mod deosebit experienta de dining. In acest context, un sistem de apelare a ospatarilor reprezinta o solutie rapida pentru a eficientiza comunicarea. 

In cele ce urmeaza, poti afla care sunt principalele sisteme de apelare a ospatarilor, ce beneficii iti aduce utilizarea unui astfel de sistem, ce sa alegi pentru locatia ta si cum sa implementezi un sistem de apelare a ospatarilor. 

Scurta introducere in apelarea ospatarilor

Ospataria este o meserie veche de secole. Modul in care se aduce mancarea, intampinarea clientilor, pregatirea meselor in avans pentru diferite preparate pot intra in atributiile unui ospatar. Iata un scurt istoric in apelarea ospatarilor:

  • Apelarea prin voce sau clopotel – la inceput, restaurantele se bazau pe ridicarea vocii sau clopotel pentru a capta atentia ospatarilor. Acest lucru deranja alti clienti si era ineficient, mai ales in restaurantele aglomerate;
  • Sisteme pe baza de sonerie/avertizoare – acestea ofera un mod discret de a apela ospatarii. Mesele sau alte mijloace fixe din restaurant sunt prevazute cu butoane care alerteaza ospatarii;
  • Sisteme wireless – odata cu avansarea tehnologiei, au aparut pagere si in restaurante. La apasarea unui buton, pagerul ospatarului vibreaza sau indica un anumit numar. Acest lucru permite fluidizarea traficului in restaurant;
  • Sisteme digitale – astazi, sistemul de apelare a ospatarilor este integrat, deseori, in software-ul de management al restaurantului. Butoanele sunt integrate in consolele de pe mese, iar clientii pot apela ospatarul, solicita bonul sau face o comanda.

Toate aceste sisteme sunt in continua evolutie, unele modele fiind capabile de comunicare bidirectionala. 👉 Mijloacele fixe, inclusiv mobilierul din restaurant, se iau in calcul pentru a stabili capitalul unei afaceri. Citeste mai multe in articolul Mijloacele fixe: ce sunt, cum le identifici si cum le amortizezi

Tipuri de sisteme de apelare a ospatarilor

Comunicarea ineficienta intre clienti si angajati poate incetini servirea comenzilor si frustra pe toata lumea implicata. Din fericire, sistemele de apelare a ospatarilor vin cu o solutie. Totusi, cum exista numeroase optiuni pe piata, poate fi dificil sa alegi produsul potrivit. Descopera care sunt principalele sisteme de apelare a ospatarilor si ce beneficii au. 

Sistem de apelare cu butoane

Sistemul de apelare cu butoane este intalnit in multe restaurante. Permite clientilor sa cheme ospatarii fara a ridica vocea sau a face semne disperate. Iata cum functioneaza acest sistem:

  • Fiecare masa are un buton localizat, de regula, pe un mic stand sau care face parte din piesa de mobilier;
  • La apasarea butonului, se transmite un semnal wireless la receptor;
  • Receptorul poate fi un ecran din incaperea ospatarilor sau un ceas smart purtat de personal. De obicei, indica numarul mesei care a solicita un ospatar.

Exista trei tipuri de astfel de sisteme de apelare cu butoane:

  • Sistem de apelare cu un buton – notifica ospatarul ca este nevoie de serviciul sau la o anumita masa;
  • Sistem de apelare cu mai multe butoane – pot exista butoane dedicate pentru servire, plata sau alte servicii;
  • Sistem de apelare cu buton si comunicare bidirectionala – ospatarul poate trimite, la randul sau, un mesaj mesei care a sunat, pentru a confirma solicitarea sau pentru a oferi informatii legate de timpul de asteptare.

👉 Esti in cautarea unui sistem POS pentru restaurantul tau? Alege produsele dorite de la Sedona. Vei beneficia de consultanta telefonica sau la sediul restaurantului si instruire pentru a putea folosi sistemul POS din prima zi. 

Iata care sunt beneficiile sistemului de apelare cu butoane, fata de modalitatile traditionale (atragerea atentiei prin voce):

  • Serviciu mai rapid – clientii pot solicita un serviciu in mod discret si se elimina necesitatea de a astepta ospatarul sau de efort suplimentar. Acest lucru contribuie la o experienta culinara imbunatatita;
  • Un plus de control – clientii pot chema ospatarul atunci cand au nevoie, pentru a da comanda sau pentru a plati. Prin urmare, clientii simt un plus de control si nu se simt grabiti;
  • Timpi mai mici de asteptare – ospatarii petrec mai putin timp verificand mesele pentru comenzi. Sistemul de apelare ii notifica in legatura cu nevoile clientilor si le permite sa se apuce de treaba numaidecat;
  • Prioritizarea sarcinilor de lucru – unele sisteme de apelare indica si natura solicitarii (comanda, plata etc.), iar chelnerii pot prioritiza sarcinile de lucru;
  • Mai putin stres pe fondul comunicarii inlesnite;
  • O atmosfera linistita in restaurant, prin urmare o imagine profesionista.

👉 Cauti un sistem de apelare a ospatarilor? Alege produsul necesar de la Sedona, prietenii tai in aparatura fiscala. Aici vei gasi sisteme de apelare a ospatarilor la preturi avantajoase. 

Sistem de apelare prin chemare vocala

Comanda prin voce se foloseste in mod traditional in restaurante. Iata cum functioneaza acest sistem:

  • Clientul cheama ospatarul si ii spune ce doreste din meniu;
  • Ospatarul transmite solicitarea mai departe, la bucatarie;
  • Ospatarul ridica preparatele solicitate si le duce clientului;
  • Clientul mananca, apoi plateste. 

Iata de ce continua sa aiba succes apelarea prin chemare vocala:

  • Interactiunea sociala – conversatia cu ospatarul aduce o nota personala experientei de dining. Clientul poate pune intrebari legate de meniu sau primi recomandari de la ospatar;
  • Eficienta la comenzile complexe – daca unii clienti au cereri speciale (de exemplu, evitarea unor alimente pe fondul unor alergii), le este mai usor sa explice acest lucru unui ospatar decat daca folosesc tehnologia;
  • Confortabil si pentru clientii care nu folosesc tehnologia in mod regulat – nu toti clientii se simt confortabil sa foloseasca smartphone-ul pentru a comanda mancare. Chemarea ospatarului asigura ca toata lumea se poate bucura de masa. 

Sistem de apelare prin aplicatii mobile

Astfel de sisteme permit clientilor sa deschida aplicatia, sa scaneze codul QR de pe masa si sa aleaga preparatele dorite din meniul digital. Odata ce clientul si-a ales preparatele dorite, plaseaza comanda, care ajunge direct la bucatarie; de aici, este livrata de ospatar. 

Daca in orice moment clientul doreste sa atraga atentia ospatarului, apasa un buton din aplicatie. Similar, aplicatia indica totalul de plata pentru confirmare. Iata cateva dintre beneficiile acestui sistem de apelare prin aplicatii mobile:

  • Mai putini ospatari – acest lucru este cu atat mai atractiv pe pietele unde gasesti greu angajati;
  • Meniurile digitale sunt usor de modificat si actualizat – de asemenea, poti face fotografii de calitate inalta, poti introduce informatii legate de calorii si alergeni, recenziile altor clienti etc. Modificarea meniului este facila si mult mai ieftina – nu mai trebuie sa printezi noi meniuri la schimbarea preturilor sau la introducerea unor preparate noi;
  • Fluidizarea experientei in restaurant fapt care te diferentiaza de competitie;
  • Timp mai mic de asteptare;
  • Plati rapide si sigure.

Beneficiile utilizarii sistemelor de apelare 

In lumea moderna, eficienta si satisfacerea nevoilor clientilor sunt esentiale pentru un restaurant. Avand in vedere cererile si asteptarile clientilor, proprietarii de restaurante si managerii cauta solutii pentru a-si eficientiza operatiunile. Sistemele de apelare a ospatarilor reprezinta o masura buna in acest sens. Iata care sunt avantajele folosirii sistemelor de apelare:

  • Imbunatatirea serviciilor clientilor – daca implementezi un astfel de sistem, clientii vor comunica mai usor cu ospatarii si se va reduce timpul de asteptare. Prin apasarea unui buton sau folosirea unui sistem wireless de notificare, clientii pot cere asistenta in mod discret, plasa o comanda sau realiza plata. Aceasta comunicare eficienta contribuie la satisfactia si loialitatea clientilor;
  • Cresterea eficientei si a productivitatii angajatilor – cu un sistem de comunicare modern, ospatarii nu mai trebuie sa monitorizeze fiecare masa, isi pot concentra atentia asupra oferirii de servicii personalizate clientilor, la cererea lor. Astfel, ospatarii isi impart timpul mai bine, duc comenzile mai repede si gestioneaza situatiile speciale, pentru o experienta impecabila pentru toti clientii;
  • Potential de venituri ridicate – eficientizarea operatiunilor restaurantului si imbunatatirea serviciilor oferite clientilor contribuie in mod direct la cresterea veniturilor. Cresterea productivitatii angajatilor contribuie la servirea mai multor clienti, chiar si la orele de varf. Mai mult, creste probabilitatea sa ai clienti care sa revina si sa spuna apropiatilor despre restaurant;
  • Colectarea si analiza datelor – unele sisteme de apelare a ospatarilor colecteaza date care pot oferi indicii cu privire la comportamentul si preferintele clientilor. Prin analiza acestor date, proprietarii de restaurante inteleg mai bine care sunt nevoile clientilor, identifica preparatele populare de pe meniu si detecteaza blocajele operationale. Ulterior, informatiile pot fi folosite pentru a modifica anumite aspecte legate de functionarea restaurantului cum sunt meniul, numarul de angajati si modul in care sunt asezate mesele. 

Cum sa alegi sistemul potrivit pentru afacerea ta

Alegerea sistemului potrivit de apelare a ospatarilor depinde de:

  • Dimensiunile si tipul de restaurant – locatiile selecte pot prefera sisteme discrete de apelare;
  • Functii – exista sisteme cu mai multe butoane, comunicare bidirectionala si integrarea POS-ului;
  • Buget;
  • Usurinta de folosire;
  • Alte aspecte – estetica sistemului, scalabilitatea, durabilitatea butoanelor, feedback-ul clientilor. 

Sfaturi pentru implementarea si utilizarea eficienta a sistemelor de apelare

Iata cateva recomandari pentru implementarea si utilizarea eficienta a sistemelor de apelare:

  • Alege locatia potrivita pentru butoane – ia in calcul integrarea lor pe mese;
  • Ofera informatii clientilor, eventual dispuse pe meniu, in legatura cu folosirea sistemului de apelare a ospatarilor;
  • Realizeaza instructajul angajatilor;
  • Testeaza sistemul inainte de a-l pune in aplicare;
  • Monitorizeaza butoanele si realizeaza reparatiile necesare, atunci cand este nevoie;
  • Pastreaza igiena butoanelor si al display-ului (daca este cazul);
  • Ia in calcul integrare cu alte tehnologii folosite in restaurant (de exemplu, sistemul POS);
  • Solicita feedback-ul clientilor si ia masuri pentru a le imbunatati experienta de folosire. 

Implementarea unui sistem de apelare a ospatarilor poate influenta semnificativ eficienta restaurantului. Prin imbuntatirea comunicarii, accelerarea serviciilor si fluidizarea traficului, vei oferi clientilor tai o experienta deosebita si iti vei creste veniturile. Indiferent ca alegi un sistem cu butoane sau solutii digitale avansate, un sistem de apelare a ospatarilor este o investitie in viitorul afacerii tale. 

Surse foto: Shutterstock 1, Shutterstock 2, Shutterstock 3, Shutterstock 4.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.