Blockchain. Ce este si cum poate schimba Retail-ul
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
Se vorbeste tot mai mult in ultima vreme despre monede virtuale – ati auzit probabil nu doar o data de Bitcoin – ei bine, acesta a avut in 2017 o crestere mai mult decat spectaculoasa, ajungand azi sa valoreze peste 6.500 USD! Dincolo de Bitcoin sunt insa sute de alte monede virtuale mult mai putin cunoscute, pe care investitori din toata lumea au pariat deja miliarde de dolari.
Chiar daca sunt acum in centrul atentiei, monedele virtuale sunt doar un produs creat pe baza unei tehnologii din ce in ce mai interesante: Blockchain este practic un registru online de tranzactii, care se afla simultan pe toate calculatoarele care fac parte din lant. Mai simplu, un blockchain este o baza de date. Partea cea mai interesanta: este imposibil de alterat datorita faptului ca fiecare bloc de informatii din lant contine datele stocate in toate blocurile din trecut.
Desigur, aceste avantaje nu au ramas neobservate: oameni de afaceri din toata lumea au investit deja milioane de euro in cercetare pentru a descoperi modurile in care tehnologia poate contribui la imbunatatirea operatiunilor unei companii.
In Retail, pasul firesc este ca aceste companii sa foloseasca blockchain pentru a creste transparenta intregului lant de productie-distributie-vanzare si a crea o retea de tranzactii 100% sigure.
Avantaje:
– mai multa transparenta a tranzactiilor
– risc de frauda mai mic
– mai multa siguranta
– acces la informatii despre originea si istoricul produselor (productie, cumparatori din trecut etc.)