ANAF – 5 lucruri de stiut despre casele de marcat cu jurnal electronic
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
In curand casele de marcat cu jurnal electronic devin obligatorii pentru aproape toti comerciantii din Romania.
5 lucruri pe care trebuie sa le stie comerciantii:
Statiile de carburanti – exista case de marcat electronice fiscale speciale pentru ele, iar programele trebuie sa fie inregistrate la Institutul de Cercetare în Informatica. In plus, cele care comercializeaza si alte produse pot fi dotate cu echipamente fiscale diferite, unul pentru carburanti si altul pentru restul produselor, iar programul trebuie sa asigure gestionarea distincta a vanzarilor.
Fisierele cu datele exportate din casele de marcat – se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta pana pe data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele au fost utilizate, perioada de raportare fiind luna calendaristica.
Aparatele de marcat electronice fiscale sunt obligatorii inclusiv pentru firmele cu activitati de comert cu ridicata, care vand si prin intermediul unei platforme de comert electronic, livreaza cu masinile proprii si incaseaza numerar de la clienti, unii fiind persoane fizice. Mai mult, exista obligativitatea de a emite bon fiscal.
Chiar daca la verificarea link-ului anaf.ro/Reg_AMEF/ casa de marcat electronica apare ca fiind inregistrata, mai există o formalitate de facut, fiecare comerciant avand obligativitatea de a solicita eliberarea certificatului de atribuire a Numarului Unic de Identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale prin depunerea in format fizic a Anexei 6 sau in format electronic a C801.
Daca se doreste mutarea unei case de marcat cu jurnal electronic de la un punct de lucru la altul, tot ce trebuie facut este sa se completeze si sa se transmita formularul F4105, disponibil pe site-ul ANAF.
Mai multe detalii aici.