Digital signage: 10 moduri in care poti sa folosesti monitoarele de digital signage in afacerea ta

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Digital signage iti ofera un mod dinamic de a te conecta la clienti si angajati. Acest display digital are o gama larga de aplicatii, de la promovarea vanzarilor si prezentarea unor produse/servicii noi la comunicarea cu angajatii companiei.

In continuare vom explora ce este digital signage, ce avantaje poate oferi businessului tau si 10 moduri prin care poti folosi acest sistem.  

Ce este digital signage?

Digital signage (numit si afisaj digital sau display digital) este o unealta de comunicare si marketing pe care o poti folosi pentru a prezenta informatii in mod interactiv in zone publice, pe un ecran. 

Acest tip de display este cu atat mai important in publicitatea point of sale (POS sau care are loc in apropierea locului in care are loc tranzactia). Un digital signage poate fi folosit in cafenele, baruri, restaurante, cofetarii, precum si in hoteluri, magazine, centre comerciale, cinema, benzinarii etc. 

Datorita flexibilitatii si posibilitatilor audiovizuale, inclusiv conectarea la internet, un sistem de digital signage poate fi folosit alaturi de promovarea traditionala sau chiar sa o inlocuiasca, acolo unde este cazul. 

👉 Cauti un ecran digital signage? Alege produsele dorite de la Sedona, prietenii tai in aparatura fiscala si nu numai. Aici vei gasi produse la preturi avantajoase si personal profesionist, care este alaturi de tine pentru a alege solutia potrivita pentru businessul tau. 

Digital signage vs display publicitar

Atat digital signage, cat si displayul publicitar implica prezentarea unor imagini si mesaje unei audiente, insa difera in modul in care sunt prezentate si unde apar. Iata o comparatie intre digital signage si display publicitar. 

Digital signageDisplay publicitar
LocSpatii fizice precum magazine, restaurante, aeroport, sala de asteptare etc.Ecrane digitale precum cele ale computerelor, tabletelor si smartphone-urilor. Pot aparea pe site-uri, aplicatii si platforme de socializare
ContinutUn mix de publicitate, continut informativ si/sau entertainment. Adesea adaptat la loc si audientaMai ales publicitate si promotii la produse sau servicii
EcraneEcrane de dimensiuni medii spre mari care sunt operationale în mod continuuFace parte dintr-o experienta digitala mai larga si concureaza cu alte tipuri de continut pentru atentia privitorilor

Alegerea dintre cele doua depinde de publicul-tinta si de obiectivele companiei. Daca iti doresti sa ajungi la oameni dintr-o anumita zona si sa adaptezi mesajul la nevoile si contextul lor, digital signage este varianta mai buna. Daca iti doresti sa ajungi la o audienta (online) mai mare si nu ai informatii legate de piata pentru produsele/serviciile tale, displayul publicitar reprezinta solutia potrivita. 

Ce avantaje are investitia in digital signage?

Folosirea unui ecran digital reprezinta o investitie semnificativa, motiv pentru care multi antreprenori si manageri se intreaba daca merita. Cercetarile stiintifice ne arata ca mintea umana proceseaza imaginile vizuale de 60.000 de ori mai repede decat textul. 

De asemenea, aproximativ 65% din populatia lumii invata vizual. Multe afaceri inteleg aceasta realitate si exploreaza noi moduri de a folosi vizualul pentru a ajunge mai usor la clientii actuali si potentiali. Iata care sunt cateva avantaje ale alegerii digital signage:

  • Actualizarea rapida a continutului de pe ecran/ecrane – adesea, ecranele controlate prin software sau online pot fi modificate de la distanta, iar acest lucru este mult mai rapid prin comparatie cu publicitatea fizica, unde trebuie sa inlocuiesti posterul respectiv. Cu ajutorul automatizarii, actualizarile apar aproape instant;
  • Un mediu atractiv – ecranele care prezinta imagini in miscare sau videoclipuri atrag rapid atentia privitorilor;
  • Mai mult „spatiu” pe ecrane (deoarece imaginile si mesajele se pot derula) – un poster este neschimbat, in timp ce un ecran permite derularea mai multor imagini sau filmulete, unul dupa altul. Prin urmare, poti vedea mai multe „postere” la rand;
  • Control usor, de la distanta – datorita software-ului si conectarii la cloud, administratorul poate folosi o singura interfata pentru a controla imaginile care apar pe digital signage.

👉 Vrei un monitor touch screen pentru afacerea ta? La Sedona gasesti produsele de care ai nevoie la un pret corect. De asemenea, beneficiezi de servicii de consultanta pentru a face o alegere informata.

10 moduri in care poti sa folosesti monitoarele de digital signage in businessul tau

Te gandesti sa investesti intr-un sistem de tip digital signage? Multi manageri isi pun urmatoarea problema: „Ce voi promova?”. Daca te gandesti ce mesaj vrei sa transmiti, poti incepe de la cele 10 idei pentru a profita de avantajele digital signage in afacerea ta. 

  1. Promoveaza un produs sau serviciu

Un digital signage din cadrul unui magazin are urmatorul scop: sa iti promoveze produsele si/sau serviciile. Desi acest lucru poate fi realizat cu ajutorul unor postere, digital signage iti ofera un mod mai eficient de a atrage atentia. 

Pe langa produsele promovate de tine, poti include si o lista scurta cu beneficii pentru ca potentialii clienti sa afle de ce merita sa cumpere produsul respectiv. De exemplu, la un magazin de haine poti vorbi despre calitatea materialelor, la un service auto despre garantia componentelor, iar la doctor despre beneficiile sanatatii pe termen lung. 

  1. Creeaza senzatia de urgenta

Crearea unei senzatii de urgenta te ajuta sa vinzi mai usor si mai repede. In acest caz, poti folosi digital signage pentru a promova reducerile sau anumite promotii. 

Poti folosi o reduce masiva de 60-70% la o anumita categorie de produse sau sa promovezi promotiile in functie de conditiile meteo (reducere la umbrele in zilele ploioase sau la produse de protectie solara in zilele caniculare). 

Un digital signage este cu atat mai important cu cat datele arata ca oamenii petrec cu 30% mai mult timp in magazin acolo unde sunt prezente ecranele digitale. 

  1. Distreaza consumatorii

Nu toate ecranele trebuie sa promoveze reducerile. Poti folosi digital signage in incaperile de asteptare pentru a inlocui televizoarele sau alte forme de entertainment. In aceasta perioada de asteptare poti prezenta reclame, mesaje personalizate si recomandari care tin de domeniul tau. 

De exemplu, la un cabinet stomatologic poti rula un filmulet despre spalarea corecta a dintilor. Acest lucru nu duce la venituri imediat, insa creeaza o imagine pozitiva legata de compania ta. 

  1. Comunici cu angajatii

Poti folosi un ecran de digital signage si pentru a comunica cu angajatii. Fie ca este vorba despre calendarul zilei, regulamentul de interior sau aprecierea unor angajati, digital signage te poate ajuta sa eficientizezi comunicarea cu echipele tale. 

  1. Promovezi implicarea companiei in anumite proiecte

Actiunile sociale sau filantropice reprezinta subiecte de interes in ultimii ani, cu precadere pentru generatiile Millennial si Z. Poti folosi digital signage pentru a vorbi potentialilor clienti despre implicarea firmei in diferite activitati si proiecte pentru a crea o lume mai buna. 

Indiferent daca ai actiuni pentru folosirea energiei regenerabile sau sponsorizezi construirea unui spital, digital signage te poate ajuta sa faci aceste informatii publice intr-un mod simplu, rapid si profesionist. De asemenea, poti folosi digital signage pentru a promova gradul de sustenabilitate a afacerii tale. In plus, poti incuraja clientii existenti sa ia parte la schimbare alaturi de tine. 

  1. Raspunzi la intrebarile frecvente

Poate ca primesti des aceleasi intrebari. Nu ar fi minunat sa ai deja raspunsurile la indemana? Un ecran de digital signage poate fi folosit cu succes in acest sens. Poti include informatiile frecvente la o receptie, ce ingrediente folosesti in retete, cum pot plati (de exemplu, daca accepti doar plati cu cardul, poti pune aceste informatii pe ecran) sau alte informatii utile despre functionarea afacerii tale. 

  1. Creezi o sursa de venit

Digital signage iti permite inclusiv sa promovezi produsele si serviciile altor firme. Spatiul aproape nelimitat de pe ecran te ajuta sa il folosesti la maximum. Astfel, poti promova alte companii pentru a spori venitul firmei tale. 

  1. Promovezi recenziile clientilor

Datele arata ca 85% dintre clienti au la fel de multa incredere in recenziile online precum in cazul recomandarilor personale. Daca folosesti digital signage pentru a promova recenziile clientilor multumiti, vei convinge mai usor ca oferi produse si servicii de calitate. 

  1. Impartasesti activitatea de pe platformele sociale

Poti folosi un ecran de digital signage pentru a-ti promova prezenta companiei pe retelele sociale. Anunta privitorii ce tip de informatii vor primi sau daca oferi acces la oferte exclusive celor care te urmaresc in social media. 

  1. Promovezi un eveniment 

Organizezi un eveniment special? Eventual unul la care participa o vedeta, un chef celebru sau o alta persoana de interes pentru domeniul tau? Anunta oamenii cu ajutorul digital signage. Poti promova inclusiv evenimentele la care participi, dar nu au loc la sediul tau. 

👉 Ecranele de tip digital signage intra in categoria de mijloace fixe ale companiei tale. Afla mai multe despre identificarea si amortizarea mijloacelor fixe din articolul „Mijloacele fixe: ce sunt, cum le identifici si cum le amortizezi”. 

Prin incorporarea digital signage in strategia de functionare a afacerii tale, esti pus in fata a numeroase posibilitati de a imbunatati relatia cu clientii actuali si potentiali, de a creste vanzarile si de a comunica mai eficient. De la captarea rapida a atentiei la actualizari in timp real, digital signage reprezinta o unealta puternica pentru a atinge obiectivele businessului tau. 

Surse foto: Shutterstock 1, Shutterstock 2

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.