Taxe si costuri neasteptate ale sistemelor POS
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
Sistemele POS (Point of Sale) si-au dovedit eficacitatea in gestionarea tranzactiilor din cadrul unei afaceri, indiferent de domeniul de activitate al acesteia. Integrarea unui sistem POS usureaza administrarea operatiunilor de vanzare si creste gradul de multumire al clientilor.
Totusi, atunci cand iei in considerare implementarea unui astfel de sistem, este important sa fii la curent cu toate costurile si taxele pe care acesta le implica. Afla care sunt costurile ascunse ale sistemelor POS, cum iti pot afecta acestea afacerea si ce factori trebuie luati in considerare, atunci cand alegi un sistem POS.
- Care sunt costurile ascunse ale sistemelor POS
- Cum pot afecta costurile ascunse ale sistemelor POS afacerile
- Ce factori trebuie luati in considerare atunci cand alegi un sistem POS
- Cum pot afacerile sa evite costurile ascunse ale sistemelor POS
Care sunt costurile ascunse ale sistemelor POS
Utilizarea unui sistem POS este conditionata de semnarea unui contract cu un procesator bancar, care va percepe un comision de operare. Tarifele variaza in functie de banca si de pachetul ales, insa, in general, comisionul este intre 0,6% si 1% pentru fiecare tranzactie efectuata la terminalul POS.
In plus, costul sistemelor POS depinde de complexitatea acestora si de serviciile integrate pe care le ofera. Pe langa terminalul POS, acestea pot include sisteme si softuri complexe, precum cititor de coduri de bare sau cantar electronic. Desi achizitionarea unui POS ALL in One poate implica un cost initial mai mare, acesta are avantajul de a eficientiza operatiunile si de a economisi pe termen lung.
👉 Daca esti in cautarea unui sistem POS care sa integreze multiple functionalitati si care sa te scuteasca de achizitionarea separata a mai multor aparate, consulta oferta noastra de sisteme POS ALL in One.
Anumite sisteme POS pot necesita integrarea cu alte software-uri utilizate in afacere. Aceasta integrare poate atrage costuri suplimentare, in special daca necesita solutii personalizate. Astfel, este recomandat ca achizitia software-urilor de retail si a aparatelor POS sa se faca centralizat, de la o singura companie, pentru a evita costurile ascunse de integrare.
Costurile de mentenanta trebuie luate si ele in considerare, atunci cand vine vorba despre implementarea unui sistem POS. Functionarea optima a unui aparat pentru plata cu cardul este conditionata de intretinerea lui regulata, fapt care poate implica taxe de mentenanta sau costuri suplimentare pentru actualizarile de software.
Nu in ultimul rand, sistemele care implica plata cu POS necesita implementarea unor masuri de securitate. Actualizarile de securitate pot genera costuri suplimentare, insa importanta lor este una majora pentru siguranta afacerii si a clientilor sai.
Personalul care lucreaza in companie va necesita instruire in vederea folosirii noilor sisteme implementate, indiferent ca este vorba despre terminalele POS cu touch screen, un scanner din magazinul alimentar sau alte sisteme integrate. Aceasta instruire poate genera costuri suplimentare, in special in materie de timp.
Cum pot afecta costurile ascunse ale sistemelor POS afacerile
Desi investitia in sistemele POS aduce beneficii considerabile afacerii, costurile ascunse pe care acestea le implica pot afecta bugetul companiei. Prin urmare, atunci cand planifici implementarea unui sistem care sa permita plata cu cardul la POS, este important sa-ti planifici bugetul astfel incat sa acopere atat cheltuielile generale, cat si eventualele costuri suplimentare necunoscute.
Cheltuielile ascunse generate de sistemele POS pot pune o presiune suplimentara pentru cresterea profitului. Important de mentionat este ca, desi la plata cu cardul, tranzactia va fi comisionata, pretul de vanzare al produsului nu se poate schimba in functie de modalitatea de plata pe care clientul o alege.
Pentru a mentine un echilibru in gestionarea afacerii, este important ca toate aceste costuri si taxe ascunse sa fie luate in considerare in planificarea bugetara.
👉 Optimizarea costurilor asociate cu implementarea sistemelor POS este posibila prin achizitionarea unor tehnologii complexe, cu multiple facilitati integrate. Consulta oferta Sedona si alege un sistem POS pentru magazine, care sa-ti eficientizeze operatiunile si sa te scape de costurile ascunse de integrare.
Ce factori trebuie luati in considerare atunci cand alegi un sistem POS
Alegerea unui sistem POS potrivit pentru afacere are avantajul de a evita generarea unor costuri suplimentare pe termen lung. Orice antreprenor ar trebui sa cunoasca cei mai importanti factori in functie de care poate alege un POS pentru card potrivit cu nevoile afacerii.
Tipul afacerii: sistem POS pentru restaurant sau terminale POS pentru magazin
In functie de tipul afacerii, nevoile cu privire la integrarea unui sistem POS pot sa difere. Un sistem POS pentru restaurant ofera functionalitati precum gestionarea comenzilor, impartirea meselor sau chiar afisarea caloriilor pe nota de plata. In plus, pentru majoritatea afacerilor din domeniul ospitalitatii, potrivit este un POS portabil.
Un POS pentru un magazin alimentar, pe de alta parte, ofera componente precum cititor coduri de bare, sertar de bani, monitor touchscreen sau cantar comercial. Fiecare afacere are specificul ei, iar sistemul POS potrivit ar trebui sa acopere toate nevoile unui business.
Dimensiunea afacerii
In functie de dimensiunea afacerii, sistemele POS potrivite pot oferi functionalitati de baza ori complexe. Important de luat in calcul este si faptul ca alegerea unui sistem POS trebuie sa ia in considerare cresterea afacerii. Astfel, daca afacerea inregistreaza o crestere considerabila de la an la an, un sistem POS complex va fi potrivit pentru a evita schimbarile majore, in viitor.
Portabilitate: POS mobil sau fix
Pe de o parte, un POS fix este o optiune potrivita pentru afacerile care au un punct de vanzare dedicat. Pentru restaurante, pe de alta parte, sau pentru afacerile care participa la diferite evenimente si targuri, un POS mobil devine alegerea ideala.
👉Ai un restaurant si esti in cautarea unui sistem integrat, cu multiple functionalitati? Sistemul de marcare si gestiune pentru restaurante din oferta Sedona cuprinde casa de marcat sau imprimanta fiscala, display client sau monitor touchscreen, sertar de bani, unitate desktop sau POS ALL in One.
Complexitate si functionalitati: sistem POS ALL in One
In functie de nevoile afacerii, sistemele POS potrivite pot fi mai complexe ori mai simple. Pentru afacerile care se afla in cautarea unor solutii integrate, POS-urile ALL in One ofera control asupra stocurilor, reducand timpul de gestiune si administrare si fluidizand procesul de vanzare.
Servicii de mentenanta si asistenta pentru POS-uri
In alegerea furnizorului de sisteme POS, este important sa se ia in considerare facilitarea asistentei tehnice si a serviciilor de mentenanta oferite. Aceste aspecte sunt utile pentru a evita costurile suplimentare in caz de nefunctionalitate, dar si riscul de a pierde clienti, care pot fi nemultumiti de eventualele probleme tehnice frecvente.
Bugetul alocat achizitionarii unui sistem POS
Costurile pe care le implica achizitia unui sistem POS reprezinta un factor important de urmarit, in momentul in care o companie decide sa investeasca in astfel de sisteme. Pentru a controla cat mai bine bugetul, este necesara o documentare riguroasa inaintea achizitiei. Astfel, este important sa intelegi ce inseamna un POS, care sunt beneficiile pe care le aduce in raport cu eventualele costuri, cat costa un POS si care sunt cheltuielile ascunse ale implementarii unui astfel de sistem.
Pretul unui POS variaza in functie de complexitatea acestuia si de facilitatile pe care le ofera. De retinut este ca, in functie de dimensiunea afacerii si de nevoile acesteia, cel mai convenabil POS este cel care asigura un grad mare de securitate si eficienta si o experienta pozitiva pentru clienti.
Cum pot afacerile sa evite costurile ascunse ale sistemelor POS
Costurile ascunse ale implementarii unor sisteme POS pot fi evitate printr-o documentare amanuntita si prin alegerea unui furnizor de incredere. Exista, in prezent, o varietate de oferte de POS-uri, iar costurile pot fi diferite de la un furnizor la altul. Totusi, inainte de a cadea in capcana alegerii celui mai ieftin sistem, este esential sa te asiguri ca elimini eventualele costuri ascunse, care ar putea sa apara in timp.
Astfel, este important de verificat daca furnizorul ofera servicii de instruire in utilizarea POS-ului, asistenta tehnica si servicii de mentenanta incluse in pretul de achizitie al sistemului. O astfel de facilitate va fi utila in momentul implementarii solutiei, dar si pe parcursul utilizarii ei.
In plus, pentru a evita costurile de integrare ale sistemului POS cu alte software-uri implementate anterior, este recomandat sa achizitionezi un sistem POS complet sau sa alegi un singur furnizor pentru toate aceste solutii fiscale.
👉 Pentru a gestiona eficient bugetul firmei tale, citeste despre Cheltuieli deductibile si nedeductibile: ce sunt si cum se calculeaza.
Daca afacerea se afla la inceput de drum, necunoscand o crestere exponentiala pana in prezent, iar bugetul alocat pentru implementarea unui sistem POS este redus, poti opta pentru un simplu aparat de platit cu cardul sau un terminal de plata POS. Acesta va implica o implementare mai usoara si costuri mai reduse.
Importanta implementarii sistemelor POS este de necontestat pentru orice afacere care vizeaza progresul si eficienta operationala. In momentul implementarii unui astfel de sistem, antreprenorii trebuie sa tina cont de eventualele costuri ascunse, incercand sa le previna si sa le impiedice, prin alegerea unor furnizori de incredere, care ofera solutii complete si complexe, potrivite nevoilor de moment ale companiei.
Sursa foto: Shutterstock, Shutterstock