Ce trebuie sa stii inainte de a deschide un restaurant
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
Mancarea aduce oamenii impreuna, iar preparatele delicioase si o ambianta placuta sunt ingredientele care pot transforma un restaurant intr-un loc memorabil.
Fie ca visezi inca din copilarie la propriul tau local, fie ca esti un antreprenor gata de o noua provocare sau un pasionat de gastronomie, sunt cateva aspecte pe care ar trebui sa le ai in vedere atunci cand doresti sa deschizi un astfel de business.
Realizarea unui plan de afaceri
Planul de business este fundatia afacerii tale. Trebuie sa includa o descriere a companiei, o analiza a industriei, a zonei geografice si a publicului tinta, dar si un plan financiar, un plan de marketing si o strategie manageriala. Un astfel de proiect iti poate arata care sunt costurile deschiderii unui restaurant, cat si care sunt riscurile si avantajele ce apar odata ce intri in industria HoReCa. Crearea unui plan de afaceri riguros este un pas decisiv in intelegerea business-ului si al parcursului pe care il poate avea, dar poate fi si un tool eficient pentru a atrage investitorii.
Conceptul si publicul tinta
O viziune clara este un element-cheie in identitatea si sansele de reusita ale unui restaurant. Ideal este sa gasesti un concept care rezoneaza cu tine, dar si cu publicul pe care vrei sa-l atragi, un element sau o idee autentica, despre care stii ca ar putea crea o experienta de neuitat. Conceptul ales vorbeste despre valorile afacerii tale, despre brandul pe care vrei sa-l construiesti si mancarea pe care vrei sa o servesti. Tocmai de aceea este indicat ca acesta sa se regaseasca in numele restaurantului, in designul interior, in meniu si in uniformele angajatilor… pe scurt, in toate micile detalii pe care clientul le poate observa. Un concept grozav isi atinge scopul atunci cand este bine exprimat si afisat, iar atentia la detalii lucreaza in favoarea lui.
Este foarte important sa stii carui tip de public te adresezi, care este venitul mediu al viitorilor tai clienti, cat sunt dispusi sa cheltuie, care sunt preferintele lor culinare si care este frecventa cu care acestia iau masa la restaurant. Odata ce raspunzi la intrebari ai un profil mai corect al publicului pe care doresti sa-l atragi si o idee mai clara despre cum il poti atrage.
Autorizatii si aprobari
Un pas indispensabil in acest proces este obtinerea tuturor aprobarilor si autorizatiilor necesare functionarii, precum cele de la Directia Sanitar-Veterinara, Primaria locala, Protectia Muncii, Directia de Sanatate Publica sau Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta. De asemenea, este nevoie si de o vizita la ANAF pentru fiscalizarea casei de marcat, una dintre obligatiile legale ale oricarui prestator de servicii.
Alegerea si amenajarea localului
Locatia aleasa poate fi elementul care face diferenta dintre un restaurant popular si unul pierdut in anonimat. Intr-un scenariu ideal, restaurantul ar trebui sa fie usor de reperat de pe strada pe care se afla si usor de accesat indiferent de mijloacele de transport pentru care opteaza vizitatorii tai.
Amenajarea interiorului este un alt pas important. Mobila pe care o alegi ar trebui sa reflecte conceptul afacerii. E bine sa ai in vedere capacitatea restaurantului si stilul in care il vei aranja. Decorul si iluminarea aleasa sunt elemente-cheie in crearea ambiantei dorite, alaturi de modul in care decizi sa organizezi spatiul si mobilierul. De asemenea, este bine sa optezi pentru o suprafata ce este usor de curatat si dezinfectat.
Meniul
Meniul este cel care vorbeste despre „personalitatea” restaurantului tau, despre conceptul pe care vrei sa-l prezinti lumii si despre viziunea ta gastronomica. Este cel care dicteaza tipul de echipament de care ai nevoie si calificarile necesare personalului tau.
Pentru inceput, este recomandat sa incepi cu un meniu relativ mic, pentru a reduce din cheltuielile operationale, dar si pentru a te specializa pe cateva preparate pregatite impecabil, care sa convinga clientii sa revina. Ar trebui sa ai in vedere introducerea unor optiuni vegane si vegetariene, pentru cumparatorii care respecta perioadele de post sau pentru cei care au adoptat acest stil alimentar, dar si preparate care sa atraga familiile.
Tehnologia
Pentru a te asigura ca fiecare vanzare decurge lin, fara probleme tehnice care sa rapeasca din frumusetea momentului sau sa umbreasca experienta consumatorului, poti apela la un sistem POS, pe care te poti baza pentru: monitorizarea activitatii angajatilor, intocmirea de rapoarte vanzari, posibilitatea de separare sau combinare a notei de plata. Daca alegi sa apelezi la un terminal POS, poti opta intre o varietate de modele ce se pot conecta la sistemul restaurantului pentru un proces lipsit de dificultati.
Extra Tip
Un mod bun de a testa conceptul business-ului tau sau cat de bine va fi primită afacerea ta pe piata este sa deschizi un pop-up restaurant sau un food truck. In felul asta iti poti construi o clientela care sa-ti fie alaturi cand deschizi restaurantul propriu-zis.
Daca decizi sa intri intr-o industrie atat de competitiva, este bine sa iei in calcul toate variabilele care influenteaza succesul afacerii tale, dar mai ales, sa-ti transformi entuziasmul si pasiunea in energie, pentru ca vei avea nevoie de ea in noua provocare 🙂
1 Comentariu