Experientele senzoriale captivante aduc clientii inapoi in magazin
Data publicare articol:
Data revizuire articol:
Intr-o societate a vitezei in care cumparatorii prefera tot mai mult online-ul, fiecare brand incearca sa se diferentieze prin crearea unor momente si experiente unice in-store, care nu pot fi replicate virtual. Una dintre cele mai obisnuite modalitati prin care se obtine acest efect: „seductia” simturilor.
Vazul
Vederea este simtul dominant al fiecaruia dintre noi – e de inteles, deci, de ce retailerii cei mai inovatori profita cel mai mult de el; acestia aleg sa creeze, de exemplu, vitrine hyper-luminoase 3D, care scot in evidenta propriile produse in defavoarea celor ale firmelor concurente, sau pereti inteligenti care sugereaza clientilor idei noi de stil. Accentul este pus pe stimuli vizuali, care sunt folositi, intotdeauna, pentru a crea experiente memorabile.
Auzul
Unele sunete pot declansa rapid imagini si emotii. O melodie, pur „întâmplător” auzita intr-un magazin, poate transporta ascultatorul in alt timp si alt spatiu. Iar daca se adauga de exemplu, alaturi de indicii vizuale, sunete de ploaie torentiala sau tunete pentru a realiza experiente multisenzoriale, cumparatorii sunt cuceriti. E de asteptat ca tot mai multi comercianti sa foloseasca astfel de trucuri, precum muzica linistita din natura in locurile unde se comercializeaza veioze meditative sau muzica electrica, acolo unde se comercializeaza aparate de fitness.
Simtul tactil
Studiile arata ca este mai probabil ca cineva sa cumpere un produs daca l-a atins sau l-a tinut in maini, acesta fiind unul dintre motivele pentru care retailerii online deschid magazine fizice. De asemenea, s-a observat ca si temperatura poate influenta decizia de achizitie, cumparatorii cheltuind mai mult atunci cand e cald decat la temperaturi mai mici. Aparent, suprafetele moi ii fac pe oameni sa se decida mai usor sa cumpere decat cele dure, ceea ce explica zonele de relaxare din fiecare mall si aeroport.
Mirosul
In ultimii ani, “marketingul parfumurilor” a devenit un intreg sector al industriei, complet de inteles daca tinem cont de faptul ca simtul mirosului este conectat la partea creierului responsabila cu procesarea emotiilor. Potrivit cercetarilor, creierul uman poate stoca pana la 10.000 de mirosuri diferite pe care le poate asocia cu o emotie, iar retailerii utilizeaza acest lucru pentru a vinde mai usor. De exemplu, la Nike intentia de achizitie a crescut cu 80% dupa ce s-au adaugat parfumuri florale.
Gustul
Simtul gustului este unul puternic, iar supermarket-urile si magazinele alimentare au folosit acest insight in avantajul lor, oferind produse pentru degustare. Ce ar putea face insa retailerii care nu comercializeaza produse care se consuma? Simplu, pot oferi gustari sau bauturi gratuite sau pot deschide un restaurant sau o cafenea in interiorul magazinului. Un exemplu notoriu este IKEA care, desi cunoscut pentru mobilier si uz caznic, serveste in fiecare an… peste 1 miliard de chiftele cu sos.
Exemple din toata lumea ofera comerciantilor o lectie valoroasa – O experienta senzoriala unica in magazin va incuraja clientii nu doar sa cumpere, ci sa revina iar si iar pentru a retrai senzatiile pregatite cu atentie pentru ei. Merita incercat, nu-i asa?